Czasopismo "Biografistyka Pedagogiczna" ukazuje się od 2016 r. Jest periodykiem naukowym, forum wymiany myśli dla badaczy reprezentujących różne dziedziny wiedzy (nauki społeczne, nauki humanistyczne, nauki teologiczne), a zajmujących się badaniem biografii i ukazywaniem ich w aspektach pedagogicznych, edukacyjnych i wychowawczych. Czasopismo „Biografistyka Pedagogiczna” wpisuje się w nurt badań biograficznych na gruncie pedagogiki, ale także historii, socjologii, psychologii, teologii, historii literatury, a nawet nauk ścisłych. Na łamach rocznika publikujemy szkice biograficzne, badania wykorzystujące metody biograficzne i autobiograficzne, materiały ukazujące dokumenty osobiste i źródła do badania biografii oraz sposoby ich zaprezentowania i edycji. Chętnie publikujemy także artykuły przedstawiające i recenzujące interesującą literaturę biograficzną oraz ukazujące badania biograficzne. Ramy programowe rocznika winny obejmować następujące zagadnienia: metody i narzędzia badawcze do badań na gruncie biografistyki pedagogicznej; badania biograficzne w kontekście wychowania, edukacji, patriotyzmu, personalizmu, kontaktów międzypokoleniowych; kreowanie wzorów i wzorców osobowych oraz ich wykorzystanie w edukacji i kulturze; propagowanie w edukacji, wychowaniu, kulturze i literaturze biografii postaci znaczących; badanie biografii nauczycieli, wychowawców, wykładowców, uczonych, profesorów; badania nad środowiskami szkolnymi, wychowawczymi, opiekuńczymi i akademickimi; znaczenie biografii w funkcjonowaniu, kreowaniu i badaniach dotyczących tradycji narodowych i etnicznych; biografie a badania pamięci auto/biograficznej i miejsc pamięci; andragogiczny wymiar biografii osób starszych; biografie w chorobie, niepełnosprawności i wykluczeniu społecznym; terapeutyczny wymiar biografii i biograficzności; źródła do badania biografii; bogactwo literatury biograficznej.