PL EN


2011 | 2 | 2 | 242-252
Article title

Problem solving on absolute value – relevance of visualisation by means of TI-Nspire graphic calculator

Content
Title variants
PL
Znaczenie wizualizacji procesu rozwiązywania zadań z wartością bezwzględną za pomocą kalkulatora graficznego TI-Nspire
Languages of publication
EN PL
Abstracts
EN
In the article authors present concise description of visualization being used as a tool in problem solution process. They emphasize the role of visualization while solving problems regarding absolute value.
W artykule przedstawiono zwięzłą charakterystykę wizualizacji jako narzędzia przydatnego w procesie rozwiązywania zadań. Podkreślono rolę wizualizacji przy rozwiązywaniu zadań z wartością bezwzględną.
Year
Volume
2
Issue
2
Pages
242-252
Physical description
Dates
published
2011
Contributors
References
  • Kokol-Voljic V. (2003), What makes a tool a pedagogical tool? International Conference on Technology in Mathematics Teaching, Grecja.
  • Krygowska Z. (1977), Zarys dydaktyki matematyki, cz. 3, Warszawa.
  • Nowak W. (1989), Konwersatorium z dydaktyki matematyki, Warszawa.
  • Polya G. (1975), Odkrycie matematyczne, Warszawa.
  • Sysło M. (2002), Technologia informacyjna w edukacji, Instytut Informatyki, Uniwersytet Wrocławski.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-03493b66-3dcb-4ed5-9088-38b5ed56c26f
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.