PL EN


2012 | 6 | 38-46
Article title

Rynek wewnętrzny usług UE. Strategia rozwoju do 2020 roku (II)

Content
Title variants
EN
The EU Internal Market of Services. The Development Strategy to 2020 (II)
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
W artykule poddano analizie unijne zamierzenia mające prowadzić do likwidacji barier w handlu usługami. Głównym narzędziem przeciwdziałającym negatywnym skutkom różnorodnych przepisów krajowych mają być procesy harmonizacji. Przeprowadzona wzajemna ocena ujawniła tymczasem, że źródłem kłopotów w Unii bywają również same regulacje unijne. Tym bardziej zasadnym wydaje się powrót do koncepcji oparcia rynku wewnętrznego usług na zasadzie wzajemnego uznawania.
EN
The aim of this article is to present the European initiatives recently undertaken to remove barriers to trade in the services sector. Given that the implementation of the Services Directive was incomplete further improvement of the functioning of the internal market in services was necessary. Harmonisation measures occupied the central position amongst tools for governance of the internal market in services. The results of the mutual evaluation process of the Services Directive have shown, however, that the European regulations might be also a source of obstacles for European business. Therefore, a return to the mutual recognition principle seems justified in order to realise the full potential of the common market in services.
Year
Issue
6
Pages
38-46
Physical description
Dates
published
2012-11-2012-12
Contributors
  • Katedra Integracji Europejskiej im. J. Monneta, SGH Warszawa
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2084-2694
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-04e5ead6-114d-4061-b075-c08871ad3215
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.