PL EN


2010 | 1 | 1 | 237-243
Article title

Analysis of the case studies

Authors
Content
Title variants
PL
Analiza przypadków w kształceniu nauczycieli
Languages of publication
EN PL
Abstracts
EN
This paper described one of the ways of teacher’s improvement the personality and professional development is to include the case study method. The case study is basically a complex and creative solution of a given didactic situation in simulated didactic environment. It is based on interactive and situational learning and deciding.
PL
W tym artykule opisano jeden ze sposobów badania osobowości nauczyciela i jego rozwoju zawodowego na podstawie metody analizy przypadków. Badania te są w istocie kompleksem i twórczym rozwiązaniem danej dydaktycznej sytuacji w zadanym środowisku dydaktycznym. Ich istotą jest interakcja i konkretna sytuacja związana z nauczaniem i podejmowaniem decyzji.
Year
Volume
1
Issue
1
Pages
237-243
Physical description
Dates
published
2010
Contributors
author
References
  • Merseth K.K. (1991), The early history of case-based instruction: Insights for teacher education today, „Journal of Teacher Education”, 42(4), 243–249, EJ 438 532.
  • Miklošíková M. (2009), Kreativita a učitelství odborných předmětů, Ostrava: Technická univerzita Ostrava, ISBN 978-80-248-1952-5.
  • Pauli Ch., Reusser K. (2002), Transkriptionsmanual für das Videoprojekt Mathematiklernen und und Mathematikleistungen in unterschiedlichen Unterrchtskulturen, Zürich: Universität Zürich
Document Type
Publication order reference
Identifiers
ISSN
2080-9069
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-07a1a714-8129-472c-8982-3e47af36afe2
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.