PL EN


Journal
2013 | 4 (51) |
Article title

Wykorzystanie funkcji Hotspot narzędzia Xerte do budowania prezentacji interaktywnych

Content
Title variants
EN
Using the Hotspot function of the Xerte tool for developing interactive presentations
Languages of publication
PL
Abstracts
EN
Due to dynamic development of e-learning tools, which are available on the commercial and non-commercial market, e-learning is today a common and valued form of supporting the learning process. To achieve some cognitive objectives, for example to visualize the structures or patterns, it is very effective to use techniques like interactive presentations. A particularly useful function of the presentation enforcing student's interest is the Hot Spot. This activity is available within a non-commercial tool environment - Xerte. The present publication focuses on the benefits and educational opportunities of this environment. In particular, the authors share their experiences of the Hot Spot activity creation in three different variants. The publication describes, in a comprehensive and detailed way, the creation of Hotspots, saving presentations in SCORM format as well publishing presentations on e-learning platform Moodle.
Journal
Year
Issue
Physical description
Contributors
References
  • H.J. Bremmers, A SWOT analysis of e-(distance) learning, [w:] A. Orłowski (red.), E-learning in modern education, Wydawnictwo SGGW, Warszawa 2007.
  • I. Casanovas, Exploring the Current Theoretical Background About Adoption Until Institutionalization of Online Education in Universities: Needs for Further Research, „The Electronic Journal of e-Learning” 2010, t. 8, nr 2.
  • A. Orłowski, P. Mazur, L. Ochnio, M. Rusek, M. Woźniakowski, Metody i narzędzia wykorzystywane przy wdrażaniu dużego projektu e-learningowego, [w:] E-learning w szkolnictwie wyższym - potencjał i wykorzystanie, M. Dąbrowski, M. Zając (red.), Fundacja Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych, Warszawa 2010.
  • R. Tadeusiewicz, Rozwój technik informacyjnych jako czynnik determinujący postęp cywilizacji, [w:] zespół OKNO PW (red.), Postępy e-edukacji, Oficyna Wydawnicza Politechniki Warszawskiej, Warszawa 2008.
  • T. Woźniakowski, A. Orłowski, E-learning w naukach przyrodniczych, [w:] L. Banachowski (red.), Postępy e-edukacji, Wyd. PJWSTK, Warszawa 2010.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-1ed50717-f8c1-4b1d-b80d-ef9e7da565d3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.