PL EN


2014 | 45 | 85-92
Article title

Female Food-Induced Dreams in Advertising: A Case Study of Three Polish TV Commercials

Content
Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
Celem artykułu jest analiza reklam telewizyjnych pod kątem występującego w nich przedstawienia kobiety wpadającej w stan marzenia sennego pod wpływem spożyciareklamowanego produktu i zaproponowanie nowego sposobu ich czytania w oparciu o współczesne teorie reklamy oraz prace Susan Bordo dotyczące ideologii głodu w kulturze popularnej. Dzięki zastosowanej metodologii autorka pokazuje, iż pomimo powierzchownego odczucia wyzwolenia, które mogą one wywoływać, te przedstawienia wskazują na istnienie głęboko zakorzenionych restrykcji dotyczących satysfakcji cielesnej u kobiet. Związek łączący kobiety i jedzenie ma dużą wartość emocjonalną, która zmusza do negocjowania delikatnej równowagi pomiędzy przerażającą żarłocznością a bezcielesną transcendencją. Wreszcie, przeprowadzona analiza ukazuje, że reklamy te mocno podkreślająz jednej strony kwestie samokontroli i samoograniczania się, a z drugiej kładą nacisk na występujące zakłócenia percepcji siebie i otoczenia, co stanowi cechy charakterystyczne dyskursu zaburzeń odżywiania.
Keywords
Year
Issue
45
Pages
85-92
Physical description
Contributors
  • Instytut Kultur i Literatur Anglojęzycznych, Uniwersytet Śląski
References
  • Bordo, Susan. “Never Just Pictures.” Twilight Zones: The Hidden Life of Cultural Images from Plato to O.J. Berkeley : University of California Press, 1999.
  • Bordo, Susan. Unbearable Weight: Feminism, Western Culture, and the Body. Berkeley: University of California Press, 2003.
  • Cortese, Anthony J. Provocateur: Images of Women and Minorities in Advertising. New York and Oxford: Rowman & Littlefield Publishers, 2006.
  • Counihan, Carole M. The Anthropology of Food and Body: Gender, Meaning, and Power. New York and London: Routledge, 1999.
  • Loeb, Lori Anne. Consuming Angels: Advertising and Victorian Women. New York and Oxford: Oxford University Press, 1994.
  • Mitchell, James E., et al. Binge-Eating Disorder: Clinical Foundations and Treatment. New York and London: The Guilford Press, 2008.
  • Probyn, Elspeth. “The Indigestion of Identities.” M/C Journal 2.6 (1999): n. pag. Web. 16 May 2014.
  • Williamson, Judith. Decoding Advertisements: Ideology and Meaning in Advertising. London and New York: Marion Boyars, 1979.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-2131238b-0fa8-4755-8a79-a94b9701ba68
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.