PL EN


2016 | 7 | 1 | 51-55
Article title

Use of the brainstorm method in the innovation laboratory (i-lab)

Content
Title variants
Languages of publication
EN
Abstracts
EN
The condition for the success of the sessions carried out in i-Lab (innovation laboratory) is to create free and unfettered atmosphere, inspiring to invent the greatest number of ideas. For this purpose, innovation laboratory uses brainstorming method of collaborative search for solutions. Each participant of the session can anonymously report a lot of the strangest ideas that are not immediately evaluated by others. Deferred evaluation is to encourage everyone to freely and un-conventional thinking.
Year
Volume
7
Issue
1
Pages
51-55
Physical description
Dates
published
2016
Contributors
References
  • Bereźnicki F. (2004), Dydaktyka kształcenia ogólnego, Kraków.
  • Długosz A. (2014a), Możliwość wykorzystania laboratorium innowacji (i-Lab) w rozwijaniu twór-czości, [w:] A. Długosz (red.), Wspomaganie rozwoju kompetencji twórczych, Rzeszów.
  • Długosz A. (2014b), Wykorzystanie laboratorium innowacji w rozwijaniu twórczego myślenia uczniów, „Edukacja – Technika – Informatyka” nr 5/2014-1.55
  • Dobrołowicz W. (1995), Psychodydaktyka kreatywności, Warszawa.
  • Koziorowska A., Romerowicz-Misielak M. (2014), Problemowa metoda nauczania jako forma zajęć na kierunku biotechnologia, [w:] W. Walat, W. Lib (red.), Edukacja – Technika – In-formatyka. Wybrane problemy edukacji informatycznej i informacyjnej, Rzeszów.
  • Lib W., Walat W. (2014), Wspomaganie rozwoju twórczych kompetencji technicznych uczniów poprzez gry dydaktyczne, [w:] A. Długosz (red.), Wspomaganie rozwoju kompetencji twór-czych, Rzeszów.
  • Marszałek A. (1999), Metody aktywizujące w nauczaniu i uczeniu się techniki, Rzeszów–Tarnobrzeg.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-2fa11199-a70e-4da4-a0cf-ed2c9da3b4be
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.