PL EN


2015 | 3 | 1 | 133-146
Article title

Modele biznesowe a proces tworzenia wartości w gospodarce cyfrowej

Content
Title variants
EN
Business models in the process of value creating in digital economy
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Rozwój technologii ICT przekłada się na konieczność zmiany modeli biznesowych przedsiębiorstw. Kluczowym elementem w procesie tworzenia wartości staje się klient, który dzięki wielokanałowym platformom wymiany uzyskuje możliwość ciągłej komunikacji z przedsiębiorstwem i innymi elementami ekosystemu, do którego należy. Wartość nie jest wyłącznie funkcją produktu lub usługi, nie jest stała ani trwała i w coraz mniejszym stopniu jest kontrolowana przez podmiot oferujący produkt/usługę. Jest natomiast funkcją dostępnej przestrzeni wyboru dla klienta, podziałem jej zasobów i wzrostem mobilności.
Keywords
Year
Volume
3
Issue
1
Pages
133-146
Physical description
Contributors
  • Dr hab., prof. UE, Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem, Wydział Zarządzania, Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, ul. 1 Maja 50, 40-287 Katowice, wlodzimierz.rudny@ue.katowice.pl
References
  • Amit R., Zott C. (2001), Value creation in e-business, „Strategic Management Journal”, Vol. 22.
  • Bowman C., Ambrosini V. (2000), Value creation versus value captur: Towards a coherent definition of value in strategy, „British Journal of Management”, Vol. 11, No. 1.
  • Brandenburger A., Stuart H. (1996), „Journal of Economics and Business Strategy”, Vol. 5.
  • Chesbrough H. (2010), Business model innovation: opportunities and barriers, „Long Range Planning”, Vol. 43.
  • Demil B., Lecocq X. (2010), Business model evolution: In search of dynamic consistency, „Long Range Planning”, t. 43.
  • Dobiegała-Korona B. (2006), Wartość klienta czy wartość dla klienta?, „Kwartalnik Nauk o Przedsiębiorstwie”, nr 1.
  • Dobiegała-Korona B., Doligalski T. (2010), Zarządzanie wartością klienta. Pomiar i strategie, Poltext, Warszawa.
  • Doyle P. (2003), Marketing wartości, Felberg SJA, Warszawa.
  • Johnson M., Christensen C., Kagermann H. (2008), Reinventing your business model, „Harvard Business Review”, Vol. 86.
  • Keen P., Williams R. (2013), Value architectures for digital business: Beyond the business model, „MIS Quartrerly”, Vol. 37, No. 2.
  • Mol J., Wijnberg N., Carroll C. (2005), Value chain envy: Explaining new entry and vertical integration in popular music, „Journal of Management Studies”, Vol. 42.
  • Pagani M. (2013), Digital business strategy and value creation: Framing the dynamiv cycle of control points, „MIS Quartrerly”, Vol. 37, No. 2.
  • Prahalad C., Bettis R. (1986), The dominant logic: The new linkage between diversity and performance, „Strategic Management Journal”, Vol. 6.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-30822248-5be5-429a-b139-4ce8ca870324
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.