PL EN


2017 | 473 | 274-285
Article title

Konkurencyjność Airbnb na rynku hotelarskim

Content
Title variants
Languages of publication
PL EN
Abstracts
PL
Celem artykułu jest próba identyfikacji działań zorientowanych na kształtowanie wizerunku online przez platformę pośredniczącą w wymianie usług noclegowych Airbnb. Do ich rozpoznania zastosowano metodę jakościowej analizy treści (z elementami analizy ilościowej), a techniką analizy był opis. Działania wizerunkowe Airbnb porównano z działaniami jej najważniejszego rywala, tj. platformy HomeAway. Wyniki badań wskazują, że Airbnb kreuje się na konkurenta największych grup hotelowych, lidera branży i podmiot social media, dbający o środowisko społeczne i przyrodnicze, rzetelnie wyceniający swoją ofertę w stosunku do jej jakości, przyjazny i funkcjonalny dla użytkowników. Pomimo że zastosowana metoda ma swoje ograniczenia, to jednak uzyskane wyniki charakteryzują się użytecznością i mogą zostać wykorzystane w procesie zarządzania wizerunkiem organizacji.
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-34f8e400-6ff8-48cb-9efc-008abde22f60
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.