PL EN


2001 | 4 | 63-72
Article title

Specyfika marketingu usług

Authors
Content
Title variants
EN
Marketing of services - characteristics
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
W artykule podjęto podstawowe problemy związane z funkcjonowaniem przedsiębiorstw usługowych i specyfiką ich marketingowej działalności. Uwagę skierowano na wzrastające znaczenie sektora usług w gospodarce rynkowej w Polsce i na świecie. Scharakteryzowano cechy usług, które w dużym stopniu wpływają na kształt działań marketingowych. Specyficzne cechy usług to: nienamacalność, nierozłączność, różnorodność i brak możliwości przechowywania. Istotna jest ponadto umiejętność różnicowania swoich usług. Najważniejszą jednak sprawą jest traktowanie klienta jako kluczowego elementu działalności przedsiębiorstw usługowych.
EN
The article handles a very important problem related to functioning of a service company and marketing activities specific for this kind of business. It draws the attention to the increasing importance of the service sector in the market economy both in Poland and abroad. The article points out the specific character of services, where the activities and benefits that one party is offering to another do not lead to any form of ownership. The characteristics of services create specific problems and require a relevant strategy. The service provider has to find the means to give a tangible form to intangible products. Service sector usually lags behind the manufacturing industry in the field of formulating and using the marketing strategies but this situation is gradually changing following the faster and faster development of service businesses.
Year
Issue
4
Pages
63-72
Physical description
Dates
published
2001
Contributors
author
  • Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna w Tarnowie
References
  • Altkorn J., Strategia marki, PWE, Warszawa 1999.
  • Jankowski W., Sankowski T., Marketing usług, Canadian International Institute — materiały konferencyjne, Warszawa, czerwiec 1999.
  • Kotler Ph., Marketing. Analiza, planowanie, wdrażanie i kontrola, Felberg SJA, Warszawa 1999.
  • Rynek i konsumpcja. Raport z badań — rok 1997, praca zbiorowa, IRWiK, Szczecin 1998.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, GUS, Warszawa 1998.
  • Rocznik Statystyczny Rzeczypospolitej Polskiej, GUS, Warszawa 2000.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-3fc4eb73-1680-4b64-8329-ed6e237f4626
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.