PL EN


1999 | 2 | 97-108
Article title

Nowe produkty bankowe formą strategii marketingowej banków (na przykładzie kart płatniczych)

Content
Title variants
EN
New bank products as a marketing strategy of banks (example of credit-debit cards)
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Artykuł przedstawia produkt bankowy jako element strategii marketingowej banku na przykładzie kart płatniczych i ich systemów. Autorzy charakteryzują karty płatnicze i ich rodzaje. Omawiają wybrane systemy kart płatniczych takie jak: VISA, EuroCard/MasterCard, American Express, Diners Club i JCB. Nakreślają rozwój polskiego systemu kart płatniczych.
EN
The paper presents the role of new bank products in the banks' marketing strategy in the field of competition. Banks not only satisfy existing needs but they create new ones as well by launching the products so far absent on the market. This is an important marketing strategy item in acquiring new markets and winning new clients. This strategy is described using the example of credit-debt cards and their systems.
Year
Issue
2
Pages
97-108
Physical description
Dates
published
1999
Contributors
author
  • Politechnika Krakowska, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków
  • Politechnika Krakowska, ul. Warszawska 24, 31-155 Kraków
References
  • Dobosiewicz Z., Podstawy bankowości, PWN, Warszawa 1997.
  • Gregorczuk-Fedorowicz K. , Plastik, "Gazeta Bankowa" 1997, nr 39, Dodatek.
  • Grzegorczyk W., Marketing bankowy, Biblioteka Menedżera i Bankowca, Warszawa 1997.
  • Grzegorczyk W., Strategie marketingowe banków, PWN, Warszawa 1997.
  • Rytelewska G., Marketing bankowy [w:] Współczesny bank, pod red. W.L. Jaworskiego, Poltext, Warszawa 1998.
  • Myczkowski A., Dąbrowski T., Karty płatnicze, Respublika, Warszawa 1997.
  • Smaga M., Karty płatnicze, Zakamycze 1998.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-412d3bbc-70da-4a5b-8275-7a57c743e367
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.