PL EN


2017 | 1 (68) | 75-84
Article title

Komunikacja z klientem na Twitterze – analiza wybranych aktów mowy w interakcji handlowej online

Content
Title variants
EN
Customer communication on Twitter – an analysis of selected speech acts in online business interaction
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Celem analizy było zbadanie wybranych aktów mowy występujących w interakcji o charakterze handlowym na profilach firm Allegro, T-Mobile oraz Samsung. Wśród omawianych aktów są m.in. akty pozytywnego wartościowania odbiorcy, życzenia, żarty, akty próśb i zaleceń, a także akty niezgody, krytyki klienta czy podkreślania własnej wartości. Wskazano także na cechy językowe postów, takie jak potoczność i stosowanie zapożyczeń.
EN
The aim of the paper was to analyse selected speech acts used in business interaction on the profiles of Allegro, T-Mobile and Samsung companies. The strategies discussed in the study include compliments, jokes, apologies, requests and suggestions, as well as acts of criticism of client and positive self-evaluation. The paper also points out selected features of the language of the posts, such as informality and the use of borrowings.
Year
Issue
Pages
75-84
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-67da8633-dd14-4bf9-b9aa-5cd41f2f1a8d
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.