Full-text resources of CEJSH and other databases are now available in the new Library of Science.
Visit https://bibliotekanauki.pl

PL EN


Journal

2007 | 14 | 1-11

Article title

Jaźń w stanie głębokiego snu w ujęciu Śankary

Content

Title variants

Languages of publication

PL

Abstracts

PL
Niniejsza praca jest kontynuacją Samopoznania w filozofii Śankary i Schopenhauera. Jest to ciąg dalszy prezentacji poglądów Śankary na jaźń człowieka. Tym razem przedstawione zostaje jego spojrzenie na jaźń w stanie snu bez śnienia - głębokiego snu. Pojawia się także krótki opis śpiączki. Opis kolejnych stanów i form świadomości wskazuje na jej pozorną wielopłaszczyznowość i złożoność. Analiza snu bez śnienia gdy umysł i zmysły są powściągnięte, prowadzi w kierunku poznania jej rzeczywistej - z punktu widzenia filozofii niedwoistości adwajta wedanty - niedualnej natury.

Keywords

Journal

Year

Issue

14

Pages

1-11

Physical description

Contributors

  • Uniwersytet Jagielloński

References

  • Alston [2004] – A.J. Alston, A Śankara Source Book Vol. III: Śankara on the Soul, Shanti Sadan, London 2004.
  • Dmuchowska [2007] – M. Dmuchowska, Samopoznanie w filozofii Śankary i Schopenhauera, „Diametros” 13 (2007), s. 31-39.
  • Kudelska [2002] – Filozofia Wschodu. Wybór tekstów, red. M. Kudelska, Wydawnictwo UJ, Kraków 2002.
  • Kudelska [2004] – Upaniszady, tłum. M. Kudelska, Wydawnictwo UJ, Kraków 2004.
  • Potter [1981] – K.H. Potter, Encyclopedia of Indian Philosophies Vol. III. Advaita Vedanta up to Śamkara and His Pupils, Motilal Banarsidass Publishers Private Limited, Delhi 1981.
  • Radhakrishnan, Moore [1957] – A Sourcebook in Indian Philosophy, red. S. Radhakrishnan, C.A. Moore, Princeton University Press, Princeton 1957.
  • Szymańska [2001] – Filozofia Wschodu, red. B. Szymańska,Wydawnictwo UJ, Kraków 2001.

Document Type

Publication order reference

Identifiers

YADDA identifier

bwmeta1.element.desklight-6c308a61-d041-4ff9-9120-99008e0ea166
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.