PL EN


2016 | 15 | 79-96
Article title

3 kobiety i inne wystawy duetu Toniak-Szczęśniak

Authors
Content
Title variants
EN
3 women and other exhibitions by the duo Toniak-Szczęśniak
Languages of publication
PL EN
Abstracts
Keywords
Year
Issue
15
Pages
79-96
Physical description
Contributors
  • Instytut Historii Sztuki, Uniwersytet Wrocławski
References
  • 3 kobiety, red. Ewa Toniak. Warszawa: Zachęta Narodowa Galeria Sztuki, 2011. Kat, wyst.
  • Baranowska, Małgorzata. „Głos mają kobiety”, czyli o tożsamości i różnicy.” Dostępny 24.03.2016, http://laboratorium.wiez.pl/teksty.php?glos_maja_kobiety_czyli_o_tozsamosci_i_roznicy&p=1.
  • Brodsky, Judith K. „Exhibitions, Galleries, and Alternative Spaces.” W The Power of Feminist Art. The American Movement of the 1970s, History and Impact, red. Norma Broude i Mary D. Garrard, 104-119. New York: Harry N. Abrams, 1994.
  • Broude, Norma i Mary D. Garrard. „Introduction: Feminism and Art in the Twentieth Century.” W The Power of Feminist Art. The American Movement of the 70s, History and Impact, red. Norma Broude i Mary D. Garrard, 10-31. New York: Harry N. Abrams 1996.
  • Bunch, Mads. „»Ehrengard,« Kierkegaard, and the Secret Note.” Scandinavian Studies Vol. 85, No. 4 (Winter 2013): 489-523.
  • Chłopecki, Jerzy. „Protest – Nudist.” Sztandar Młodych, 6-8 czerwca 1980.
  • Dłużewska, Emilia. „Natalia LL o warszawskiej wystawie: Seks to poważna sprawa.” Gazeta Wyborcza, [Warszawa] 25 stycznia 2015. Dostępny 28.11.2015, http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34889,17298092,Natalia_LL_o_warszawskiej_wystawie__Seks_to_powazna.html?order=najnowsze.
  • Dooley, Mark. „Kierkegaard and Derrida, Between Totality and Infinity.” W The New Kierkegaard, red. Elsebet Jegstrup, 199-213. Bloomington-Indianapolis: Indiana University Press, 2004.
  • Ewa Partum, red. Aneta Szyłak, Berenika Partum i Ewa M. Tatar. Gdańsk: Instytut Sztuki Wyspa, 2013.
  • Fuller, Harcourt. Building the Ghanaian Nation-State: Kwame Nkrumah’s Symbolic Nationalism. London: Palgrave Macmillan, 2014.
  • Graff, Agnieszka. Świat bez kobiet. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B., 2001.
  • Grygiel, Marek. „Trzy kobiety - Maria Pinińska-Bereś, Natalia LL, Ewa Partum.” Fototapeta. Dostępny 7.12. 2015, http://fototapeta.art.pl/2011/mne.php.
  • Hess, Janet Berry. „Imagining Architecture: The Structure of Nationalism in Accra, Ghana.” Africa Today Vol. 47, No. 2 (Spring, 2000): 35-58.
  • Hussakowska, Maria. „Thing Pink.” W Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek, 11-19. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
  • Iwański, Mikołaj. „Chłopak rośnie na rycerza? Rozmowa z Ewą Toniak.” Obieg.pl. Dostępny 22.11.2015, http://obieg.pl/prezentacje/29818.
  • Janion, Maria. Bohater, spisek, śmierć. Wykłady żydowskie. Warszawa: Wydawnictwo W.A.B., 2009.
  • Janion, Maria. Czy będziesz wiedział, co przeżyłeś. Warszawa: Wydawnictwo Sic!, 1996.
  • Kierkegaard, Sǿren. Bojaźń i drżenie. Choroba na śmierć. Tłum. Jarosław Iwaszkiewicz. Warszawa: Państwowe Wydawnictwo Naukowe, 1972.
  • Kowalczyk, Izabela. „Prekursorki wciąż w izolacji.” Obieg.pl. Dostępny 7.12.2015, http://www.obieg.pl/obiegtv/20998#1.
  • Kulik, Zofia. „Bunt neoawangardowej artystki. Z Zofią Kulik rozmawia Joanna Turowicz.” Dostępny 01.03.2016, http://www.kulikzofia.pl/turowicz.html.
  • Kuźma-Markowska, Sylwia. „Druga Fala.” W Encyklopedia gender. Płeć w kulturze, red. Monika Rudaś-Grodzka et al., 97-100. Warszawa: Wydawnictwo Czarna Owca, 2014.
  • Leder, Andrzej. Prześniona rewolucja. Ćwiczenie z logiki historycznej. Warszawa: Wydawnictwo Krytyki Politycznej, 2014.
  • Libiger, Milan i Jana Fuksowa. „Nápis z fotek souložícího páru vadil politikům, výstava skončila.” Dostępny 28.11. 2015, http://zlin.idnes.cz/vedeni-zlinskeho-kraje-zavrelo-vystavu-polske-fotografky-natalie-ll-121-/zlin-zpravy.aspx?c=A140815_2090790_zlin-zpravy_ras.
  • Losada, Basilio. „Le Corbusier e o neobarroco arquitectónico.” Grial T. 4, No. 11 (xaneiro-febreiro-marzo, 1966): 1-13.
  • Ładnowska, Janina. „Ptyś i rąbek nieba.” W Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek, 20-26. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
  • Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
  • Morawski, Stefan. „Kobiece dotknięcie formy.” W Maria Pinińska-Bereś 1931-1999, red. Barbara Gajewska i Jerzy Hanusek, 27-28. Kraków: Galeria Sztuki Współczesnej Bunkier Sztuki, 1999. Kat. wyst.
  • Murawska-Muthesius, Katarzyna. „»Hers is a feminine talent«. O recepcji wystawy Aliny Ślesińskiej w Londynie w 1959 r.” W „Jestem artystką we wszystkim co niepotrzebne”. Artystki i sztuka ok. 1960, 23-33. Warszawa: Neriton, 2010.
  • Natalia LL, „Anatomia pokoju.” W Natalia LL. Texty, red. Natalia LL, 156-157. Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA, 2004.
  • Natalia LL. „Rozważania o sztuce i erotyzmie. Z Natalią LL rozmawia Wiesława Wierzchowska.” W Natalia LL. Texty, red. Natalia LL, 164-167. Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA, 2004.
  • Natalia LL, „Tendencja feministyczna.” W Natalia LL. Texty, red. Natalia LL, 58-62. Bielsko-Biała: Galeria Bielska BWA, 2004.
  • Opałka, Ewa. „Do trzech razy sztuka.” Format nr 3 (2011): 122–124.
  • Pańków, Lidia. „Kobiece ambiwalencje.” Dwutygodnik. Dostępny 24.03.2016, http://www.dwutygodnik.com/artykul/2008-kobiece-ambiwalencje.html.
  • Permafo, red. Anna Markowska. Wrocław: Muzeum Współczesne Wrocław, Muzeum Narodowe we Wrocławiu, 2012.
  • Platon, „Uczta.” W Idem, Dialogi, tłum. Władysław Witwicki. Warszawa: Unia Wydawnicza „Rerum”, 1993.
  • Pollock, Griselda. „Feminist Intervensions in the History of Art: An Introduction.” W Griselda Pollock, Vision and Difference. Feminism, Feminity and the Histories of Art, 1:24. London and New York: Routledge, 1988.
  • Siatka, Krzysztof. „Monument Trzech Gracji w Zachęcie.” o.pl. Dostępny 7.12. 2015, http://magazyn.o.pl/2011/zacheta-trzy-kobiety-natalia-ll-ewa-partum-maria-pininska-beres/#.
  • Smyth, John Vignaux. „Art, Eroticism and Sadomachistic Sacrifice in Søren Kierkegaard and Isak Dinesen.” w The New Kierkegaard, red. Elsebet Jegstrup, 179-198. Bloomington, Indianapolis: Indiana University Press, 2004.
  • Stanek, Lukasz. „Architects from Socialist Countries in Ghana (1957–67): Modern Architecture and Mondialisation.” Journal of the Society of Architectural Historians Vol. 74, No. 4 (December 2015): 416-442.
  • Tatar, Ewa M. „Prywatne jest polityczne.” W Ewa Partum, red. Aneta Szyłak, Berenika Partum i Ewa M. Tatar, 107-119. Gdańsk: Instytut Sztuki Wyspa, 2013.
  • Toniak, Ewa. „Artystki w PRL-u.” W Artystki polskie, red. Agata Jakubowska, 93-111. Warszawa-Bielsko Biała: Wydawnictwo Szkolne PWN, 2011.
  • Toniak, Ewa. „Artur Grottger (1837-1867). Przypisy do biografii.” Dostępny 22.11.2015, http://www.mediatekamnk.pl/obiekt.php?id=1361.
  • Toniak, Ewa. „Artystki.” Gazeta Wyborcza, 9 września 1991.
  • Toniak, Ewa. „Artystki lat 80. Teoria znikania.” Biuro nr 4 (2012): 16-20.
  • Toniak, Ewa. „Bohaterki kultury chwilowej. Alina Szapocznikow i Alina Ślesińska w polskiej prasie około 1960.” W „Jestem artystką we wszystkim co niepotrzebne”. Artystki i sztuka ok. 1960, 13-21. Warszawa: Neriton, 2010.
  • Toniak, Ewa. „Ech, te baby.” Obserwator, 9-10 maja 1992.
  • Toniak, Ewa. „Feministyczna wystawa, czyli o tym, co niemożliwe.” W Display. Strategie wystawiania, red. Maria Hussakowska i Ewa M. Tatar, 155-189. Kraków: Universitas, 2012.
  • Toniak, Ewa. „Jedna nie ruszy bez drugiej. Alina Szapocznikow i Alina Ślesińska w polskiej prasie ok. 1960 roku,” wykład. Dostępny 8.12.2015, http://artmuseum.pl/pl/doc/video-alina-szapocznikow-dokumenty-prace-interpretacje5.
  • Toniak, Ewa. „Tylko nie feminizm: O pierwszej powojennej wystawie polskich artystek.” W Głos mają kobiety. Teksty feministyczne, red. Sławomira Walczewska, 102-113. Kraków: Convivium, 1992.
  • Toniak, Ewa. „Zamiast.” Obieg.pl. Dostępny 7.12.2015, http://www.obieg.pl/obiegtv/20998#1.
  • Toniak, Ewa i Małgorzata Szczęśniak. „Artystka niespokojna. Adam Mazur rozmawia z Ewą Toniak i Małgorzatą Szczęśniak.” W Natalia LL. Secretum et Tremor, 64-97. Warszawa: CSW Zamek Ujazdowski, 2015. Kat. wyst.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-7821d6f2-3777-466e-af9e-f8856fbd40dc
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.