PL EN


2018 | 11 | 539-545
Article title

Władca i opiekun. Nowe oblicze tabloidów. Kinga Zielińska (2016): Druga twarz tabloidu? Językowe działania autoprezentacyjne podejmowane przez dzienniki Fakt i Bild-Zeitung jako przedmiot badań mediolingwistyki porównawczej. Warszawa: Instytut Germanistyki UW, 266 s.

Authors
Content
Title variants
Languages of publication
PL DE EN
Abstracts
Keywords
Contributors
author
References
  • Bilut-Homplewicz, Zofia/ Czachur, Waldemar/ Smykała, Marta (red.) (2009): Lingwistyka tekstu w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Wrocław.
  • Bilut-Homplewicz, Zofia/ Czachur, Waldemar/ Smykała, Marta (red.) (2009): Lingwistyka testu w Polsce i w Niemczech. Pojęcia, problemy, perspektywy. Wrocław.
  • Bilut-Homplewicz, Zofia (2013): Prinzip Perspektivierung Germanistische und polonistische Textlinguistik – Entwicklungen, Probleme, Desiderata. Teil I: Germanistische Textlinguistik. Frankfurt am Main.
  • Bilut-Homplewicz, Zofia (2016): Intertekstualność i dyskursywność w germanistycznej lingwistyce dyskursu. W: Witosz, Bożena/ Sujkowska-Sobisz, Katarzyna/ Ficek, Ewa (red.): Dyskurs i jego odmiany. Katowice, s. 329-338.
  • Czachur, Waldemar (red.) (2017): Lingwistyka kulturowa i międzykulturowa. Antologia. Warszawa.
  • Czachur, Waldemar (2011): Diskursive Weltbilder im Kontrast. Linguistische Konzeption und Methode der kontrastiven Diskursanalyse deutscher und polnischer Medien. Wrocław.
  • Hanus, Anna (2014): Wariantywność gatunkowa w ujęciach kontrastywnych na przykładzie wybranych polskich i niemieckich tabloidów. W: tekst i dyskurs – text und diskurs 7, s. 197-218.
  • Hanus, Anna (2016): Kilka refleksji na temat miejsca tekstu w germanistycznej analizie dyskursu. W: Witosz, Bożena/ Sujkowska-Sobisz, Katarzyna/ Ficek, Ewa (red.): Dyskurs i jego odmiany. Katowice, s. 339-349.
  • Kalisz, Aleksandra/ Loewe, Iwona/ Tyc, Ewelina (red.) (2015): Dyskurs autopromocyjny i jego współczesne odsłony. T.1. Katowice.
  • Kalisz, Aleksandra/ Tyc, Ewelina (red.) (druku): Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach audiowizualnych. T.4. Katowice
  • Kalisz, Aleksandra/ Tyc, Ewelina (red.) (2016): Dyskurs autopromocyjny dawniej i dziś. T.2. Katowice.
  • Kalisz, Aleksandra/ Tyc, Ewelina (red.) (2017): Autopromocja, autoprezentacja, wizerunek w mediach masowych. T.3. Katowice.
  • Mummendey, Hans D. (1990): Psychologie der Selbstdarstellung. Göttingen.
  • Mummendey, Hans D. (1999): Selbstdarstellungstheorie – ein Überblick. Bielefeld. Mummendey, Hans D. (2006): Selbstdarstellung. W: Bierhoff, Hans-Werner/ Frey, Dieter (red.): Handbuch der Sozialpsychologie und Kommunikationspsychologie. Göttingen, s. 49-56.
  • Opiłowski, Roman/ Jarosz, Józef/ Staniewski, Przemysław (red.) (2015): Lingwistyka mediów. Antologia. Wrocław.
  • Polenz, Peter von (1988): Deutsche Satzsemantik: Grundbegriffe des Zwischen-den-Zeilen-Lesens. Berlin.
  • Schirmer, Stefan (2001): Die Titelseiten-Aufmacher der Bild-Zeitung im Wandel: eine Inhaltsanalyse unter Berücksichtigung von Merkmalen journalistischer Qualität. München.
  • Zifonun, Gisela (2005): Grammatik des Deutschen im europäischen Vergleich: Das Pronomen. Mannheim.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-8fe59371-f585-4ecf-bacc-2dfe73f87024
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.