PL
Nie ma wątpliwości, że wiele polskich organizacji pojawia się w mediach społecznościowych, aby ich marki były postrzegane jako bardziej nowoczesne. Witryny społecznościowe mają różne funkcje, układy i funkcjonalności, jednak jedna rzecz musi zawsze pozostawać w nich taka sama –wizerunek marki organizacji lub produktu. Wizerunek marki w mediach społecznościowychnie jest już pod wyłączną kontrolą właściciela lub zarządcy marki. Oznacza to, że choć firma może mieć pewien pomysłna to, jak audytorium powinno interpre-ować jej markę, prawdziwym wizerunkiem marki jest to, co ludzie o niej myślą i mówią. Istnieje wiele czynników, które sprawiają, że internauci śledzą profile marek w mediach społecznościowych. Powodem mogą być przydatne informacje edukacyjne,dopasowane do ich potrzeb i zainteresowań, ekskluzywne oferty, kupony lub też wykorzystanie humoru. Artykuł prezentuje badania mło-dych użytkowników mediów społecznościowych.