PL EN


2014 | 4 (59) | 75-82
Article title

Przypadek agencji MDI jako przykład spinu i kontrspinu

Authors
Content
Title variants
EN
MDI agency as an example of spin and counter-spin
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Na tle rozważań o kryzysie dziennikarstwa, wyrażającym się między innymi w zwiększonej podatności na wpływy działań public relations, został rozpatrzony przypadek agencji MDI. Opłacone działania lobbingowe udawały spontaniczną akcję społeczną i okazały się skuteczne dzięki sprawnemu wykorzystaniu mediów społecznościowych. Dopiero dziennikarz śledczy wykazał, że było inaczej.
EN
An alleged crisis of journalism, consisting of (among other things) increasing involvement in public relation, is being discussed here with a reference to activities of MDI agency. Paidfor lobbying activities by this agency were masquerading as spontaneous public action and – thanks to the effi cient use of social media – were successful. It was only investigation by a journalist which revealed what was exactly going on.
Year
Issue
Pages
75-82
Physical description
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-b55ccad0-2301-4c4f-a4b0-b10828379304
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.