Title variants
Direct Marketing in Poland (Example of "Amway" Company)
Languages of publication
Abstracts
W pierwszej części artykułu omówiono aspekty teoretyczne marketingu bezpośredniego. W części drugiej przedstawiono rozwój marketingu bezpośredniego na przykładzie korporacji Amway oraz działalność spółki Amway Polska.
The article presents important theoretical aspects of direct marketing and also the practise using the example of "Amway" corporation and its Polish counterpart, namely "Amway Polska". Dynamic increase of turnover since its foundation in 1992 and net rate of return amounting to 10% acknowledge the thesis about a positive influence of direct marketing on economic efficiency of companies using this method of economic activities promotion.
Publisher
Year
Issue
Pages
201-207
Physical description
Dates
published
1999
Contributors
author
- Małopolska Wyższa Szkoła Ekonomiczna, ul. Waryńskiego 14, 33-100 Tarnów
References
- Barlik F., Marketing. Warszawskie Seminarium P. Kotlera. Sztuka odnajdywania klienta na zatłoczonym rynku, "Rzeczpospolita" 1998, nr 253.
- Christopher M., Payne A., Ballantyne D., Relationship Marketing, Butterworth Heinemann, Worcester 1991.
- Gajewski Z., Mity sprzedaży bezpośredniej (Wywiad z M. Florczukiem — dyr. generalnym Amway Polska), "Businessman", marzec 1998.
- Retzler K., Direct Marketing. The Proven Path to Successful Sales, Scott, Forestmann and Co., 1998.
- Zwierzchowski Z., Tendencje. Czas na elektroniczną ekonomię, "Rzeczpospolita" 1998, nr 263.
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-d0297fa9-d976-4419-a1de-0cc4e9d55498