PL EN


2016 | 3 (66) | 11-24
Article title

Teoria agenda-setting a nowe media

Authors
Content
Title variants
EN
Agenda-setting theory and new media
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
Problem zmian w środowisku medialnym związany z rozwojem nowych mediów należy do największych wyzwań badawczych dla teorii agenda-setting. Biorąc pod uwagę problem aktualności teorii ustanawiania agendy w środowisku komunikacji internetowej i nowych mediów, rozważania i analizy proponowane w opracowaniu są prowadzone w celu uzyskania odpowiedzi pytanie, czy w związku z rozwojem nowych mediów ogólny wpływ mediów (tradycyjnych i nowych, czy inaczej – horyzontalnych i wertykalnych) na opinię publiczną ulega wzmocnieniu czy osłabieniu.
EN
The current changes within media environment including new media development became major research challenge for the agenda-setting theory these days. Taking into account the problem of validity of the theory facing new media conditions, the aim of the analysis in to answer the basic research question: considering the new media development, does the general media impact (including the old and new media types) on public opinion becomes weaker or stronger.
Year
Issue
Pages
11-24
Physical description
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.desklight-d697eb45-9319-44da-a391-1e769d6aa9a3
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.