PL EN


1982 | 8 |
Article title

Erasme de Rotterdam et Michel de Montaigne - contribution aux idées pédagogiques au XVIe siecle

Content
Title variants
FR
Erazm z Rotterdamu i Michał de Montaigne - przyczynek do analizy idei pedagogicznych v XVI w.
Languages of publication
Abstracts
PL
Celem powyższego komunikatu było przedstawienie zbieżności w poglądach pedagogicznych Erazma z Rotterdamu i Michała de Montaigne. Obaj humaniści akcentują konieczność takiego wychowania młodego pokolenia, by zapewniło ono swobodny rozwój niedzielnego myślenia, a nie opierało się jedynie no pamięciowym przyswajaniu jak największej ilości wiedzy, bez jej zrozumienia. Tego rodzaju kształcenie winno być przeprowadzane nie przemocą ale w atmosferze łagodności i z rozumienia dla potrzeb dziecka. Obaj myśliciele sugerują użycie licznych "pomocy naukowych", mających na celu uczynienie nauki podobnej raczej zabawie, która z punktu widzenia psychiki dziecka jest właściwa temu wiekowi. Tego typu wychowanie miałoby na celu nie tylko formowanie człowieka posiadającego określone walory umysłowe, ale przede wszystkim jego celem jest kształtowanie przyszłego obywatela tak pod względem intelektualnym, jak i moralnym, posiadającego rozwinięty zmysł krytyczny.
Keywords
Year
Volume
8
Physical description
Dates
published
1982
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/12043
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_12043
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.