PL EN


1983 | 005 |
Article title

When and How to Teach Intonation?

Authors
Content
Title variants
EN
Kiedy i jak uczyć intonacji?
Languages of publication
Abstracts
PL
Artykuł przedstawia szereg sposobów zwiększenia efektywizacji nauczania intonacji na różnych poziomach nauczania języka angielskiego. Przede wązystkim postulowane jest rozpoczynanie nauki intonacji już od samego początku nauki języka, najpierw metodą "nieświadomą" (tylko powtarzania, bez żadnych wyjaśnien teoretycznych), a następnie metodą “świadomą" (ćwiczenia plus teoria). Podstawową metodą stosowaną podczas nauczania fonetyki i intonacji jest metoda naśladowcza. Artykuł postuluje także wprowadzenie kilku nowych metod, na przykład: - poprzedzania wypowiedzi modelowych krótkimi nagraniami muzycznymi naśladującymi przebieg melodyczny ćwiczonych zdań - wprowadzenie dyktand intonacyjnych (dla zaawansowanych słuchaczy). Podkreślona jest również trudpa i ważna rola nauczyciela, który podczas nauczania fonetyki i intonacji powinien polegać nie tylko na sobie, ale szeroko stosować techniczne środki dydaktyczne oraz nagrania dokonane przez native speakers. Powinien on także zwracać szczególną uwagę na popełniane błędy, aby nie dopuścić do ich utrwalania, oraz starać się różnicować ćwiczenia w celu uniknięcia szybkiego znużenia słuchaczy.
Keywords
Year
Volume
005
Physical description
Dates
published
1983
Contributors
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
URI
http://hdl.handle.net/11089/14897
YADDA identifier
bwmeta1.element.hdl_11089_14897
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.