PL EN


2013 | 2 |
Article title

Przygotowanie do konstruowania kariery (career learning) – czy rzeczywiście zmierzamy w dobrym kierunku?

Authors
Content
Title variants
EN
Are we on the right track with career learning?
Languages of publication
PL
Abstracts
PL
W Holandii i wielu innych państwach podejmowane są wzmożone wysiłki zmierzające do rozbudowy programów przygotowania do życia zawodowego/konstruowania kariery (career learning). U ich podstaw leży forsowane przez wielu przekonanie, że w toku edukacji można, należy, a nawet koniecznie trzeba wzmacniać rozwój kompetencji niezbędnych w konstruowaniu kariery (career competencies) oraz tożsamości zawodowej (career identity). W niniejszym artykule podejmuję polemikę z takim stanowiskiem. Chcę mianowicie dowieść, że cele stawiane w obecnym modelu przygotowania do życia zawodowego/kariery rozbieżne są z wiedzą i najnowszymi ustaleniami współczesnej psychologii rozwojowej i neuropsychologii. W miejsce przygotowania do życia zawodowego w jego dotychczasowym kształcie, proponujemy fazowy model rozwoju kariery.
Year
Volume
2
Physical description
Dates
published
2019-12-29
Contributors
author
References
Document Type
Publication order reference
Identifiers
YADDA identifier
bwmeta1.element.ojs-doi-10_34862_sp_2013_6
JavaScript is turned off in your web browser. Turn it on to take full advantage of this site, then refresh the page.